sunnuntai 10. helmikuuta 2013

Mistä kaikki alkoi?

En olisi uskonut tämän päivän tulevan! Minä kirjoittamassa blogia. Mielestäni en ole kovin lahjakas kirjoittaja mutta ajatus kirjoittelun takana on selkeä.
Ystävien, kavereiden, tuttujen ja tuntemattomien ei tarvitse kuunnella enää mun vouhotuksia kadonneista senteistä tai kiloista :D
Vaikka tätä blogia ei koskaan lukisi kukaan niin ainakin olen saanut sanottua asiat joita mielessä pyörii!

Eli siis projekti lähti käyntiin 27.12.2011. Istuin sohvalla edessäni järkyttävä määrä suklaakonvehteja. Kertakaikkiaan koin että nyt syttyi lamppu päässä. Mitä mä oikeen teen? Miksi mä haluan tehdä näin itselleni? Onko tässä mitään järkeä? Kohta korjaa kuolema jos en tee itselleni jotain.
Siitä se sitten lähti.
Virallinen ensimmäinen punnitus 1.1.2012 puntari näytti 116kg!!! Asetin ensimmäiseksi tavoitteeksi -16kg ilman aikarajoja.
Löysin kiloklubin johon aloin tunnollisesti merkkaamaan syömiseni. Päätin myös että itselleni en valehtele tai muutenkaan huijaa. Tämä homma lähtee raatorehellisyydestä itseäni kohtaan.
Lisäksi päätin totaalikieltäytyä kaikista herkuista ensimmäisen tavoitteen saavuttamiseen saakka.
Oli itselleni hurjan tiukka mutta kenellekkään ulkopuoliselle en asiasta kertonut, en kestänyt ajatusta siitä että joku alkaa arvostelemaan mun keinoja tai tapoja. Mä aion vaan onnistua.

Hetkeäkään en kuvitellut että matka tulee olemaan helppo koska olen tunnesyöppö, ahmimishäiriöinen ruoan ja herkkujen suurkuluttaja. Ensimmäiset kaksi viikkoa ilman herkkuja oli ihan tuskaa. Mä jopa itkin lohduttomasti koska yksinkertaisesti teki vaan mieli syödä. Päätin että tunnen ne tunteet läpi enkä hukuta niitä syömiseen.

Ensimmäiseen kolmeen kuukauteen en harrastanut liikuntaa olenkaan. Ajattelin että ei liikuntaa tarvita koska ruokavalio on kuitenkin tärkein. Laiska mä vaan olin. Ekat 10 kiloa tippui kolmessa kuukaudessa. Ja siitä matka on edennyt välillä hitaammin ja välillä nopeammin niin että tähän mennessä painoa on pudonnut 29,4kg. Nykyään liikunta kuuluu vahvasti mun arkeen. Käyn salilla ja harrasta aerobista eri muodoissa.
Liikuntajuttuja availen tarkemmin myöhemmin. Ja kunhan opin tätä blogia käyttämään haluan lisätä tänne painonpudotuslukemat ja mittanauhatulokset ja edistymiskuvat ja vaikka mitä.
Mulla on niin paljon vouhotettavaa tänne :)

Tää blogi on vähän niinkuin julkinen salaisuus mutta kuitenkin mun paikka jossa voin vapaasti olla minä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti