maanantai 12. elokuuta 2013

Hullua?

Otetaanpa esimerkiksi kaksi ihmistä.

Ensimmäinen ihminen kävelee tai pyöräilee työ/koulumatkansa esim. 20-30 min./suunta. Työ/opiskelupäivän jälkeen hän lähtee harrastuksiinsa vaikka salille, tanssitunnille tai agitreeneihin koiran kanssa. Tai ystävän kanssa lenkille. Iltaan mennessä hän on liikkunut harrastuksista riippuen 2-3 tuntia.

Toinen esimerkki on mun kaltaiset ihmiset. Mä ajan autolla töihin, kauppaan, kuntosalin oven eteen, pururadan alkupäähän. Joka paikkaan mä ajan autolla koska se on helppoa ja nopeaa. Iltaan mennessä mä olen normaalisti harrastanut liikuntaa suurinpiirtein tunnin päivässä.
Nyt kun päätin hullutella niin liikuntaa tulee päivässä 2-3 tuntia eli samanverran kuin hyötyliikkujan normaali päivässä.

Onko tämä sittenkään niin hullua? Ei taida olla. Hulluus piilee siinä, että nousevan kulutuksen myötä syöty energia määrä pysyy samana kuin pienemmällä liikuntamäärälläkin. Pikkasen pitää olla hullu että jaksaa miinuskaloreilla porskutella mutta niinhän tää homma vaan toimii tai kaiken järjen mukaan kuuluisi toimia. Jännä nähä :D

Tänään olen liikkunut seuraavasti:

  • aamusalilla olkajumppaa
  • iltapäiväsalilla 30 min. luikkaria sekä hauis-ojentajajumppaa
  • illalla sauvakävelylenkki pururadalla. Mäet aika tarkkaan yritin juosta ylös. Lenkin kesto 1h 10min.
Joko mun päässä on joku vialla tai sitten mä en vaan tajua, mutta mun mielestä liikuntamäärässä ei ole mitään hullua :D

Sain muuten koiranhoitopalkkaa eilen kun palautin ihanuudet...

Kiva ylläri :P

Ja aamulla meinasi olla esteitä jumppajaan tiellä...

Aika harvoin tosta mitään junia kulkee mutta
luonnollisesti silloin kun mä olen liikenteessä :D

Nyt nukkumaan, että jaksaa aamulla taas sotkea sitä luikkaria ennen töihin menoa ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti