perjantai 13. joulukuuta 2013

Mausteita.

Eipä ole sitten viime kerran ollut oikeen mitään kirjoiteltavaa mutta nyt juuri kun ruokaa laittelin tuli mieleen, kertoa, että alan ehkä uudestaan pikkuhiljaa syttymään kokkailulle. Mulle on tän projektin aikana toisinaan tullut sellainen olo, ettei ruoan laittaminen kiinnosta vähääkän ja olen päivästä toiseen popsinut riisit ja kanat kylmänä rehujen kera jostain eväskiposta, kotonakin.
Töissä on kätevä syödä ruoka kylmänä kun välillä se pari minuuttia (ruoan lämmittäminen) on liikaa olla pois siellä missä tarvitaan. Käytännön syistä siis töissä kylmää ruokaa...tosin välillä olisi mahdollisuus ja aikaakin töissä lämmitellä mutta koska koskaan et tiedä milloin se päivä on niin, helpompi näin.
Biksuilun takia ruoka-aineet oli kovin rajalliset ja siksi sen aikana ei innostanut alkaa mitään "kehittelemään" mutta nyt on ihana ajatella syövänsä kotona pöydän ääressä vastavalmistettua, lämmintä ruokaa pöydän ääressä. Vaikkei mitää karmeita kurmee pöperöitä mutta kuitenkin. 
Rakastan hyvää ruokaa ja syömistä joten miksi ei sitten kokkailisi. Ihanaa kun koti tulvii herkullisia tuoksuja :P

Meinasin tänään sosekeittoa mutta päädyin sattumia sisältävään keitokseen.
Tuon kaveriksi oli jättikasa "kylmiä" rehuja kulhossa!
Nam!

Ennen mä olin pizzamausteen suurkuluttaja, koska mikä muukaan sopi niin hyvin niihin mun iänikuisiin tomaattisoosseihin :D Toinen vakio oli poppamiehen chilimurska. Kunhan ruoka vaan oli tarpeeksi tulista ni hyvä oli!


HotHotHot!

Onhan se vaan niin että mausteilla saa melkoisen erimakuisia ruokia vaikka perusraaka-aineet on samoja päivästä toiseen. Ja kun se ruoka on lämmintä niin maut ja tuoksut huumaa pään...


Tässä on tän hetken suosikit...

Nämä on myös ahkerassa pyörityksessä.

Näistä tuo pasta-mauste on niin uusi tuttavuus ettei oikein mielipidettä siitä ole vielä.
Muut noista on hyviä mutta käytän harvemmin.

Näitä kulutan Ronjan ruokiin. Tyttö tykkää mut varsinkaan tuo american bbq
ei ole mun makuun sopiva.

Näiden lisäksi kuluu lusikkatolkulla ihan perus curry-maustetta, paprikajauhetta ja soijakastiketta. Ja sitruunamehu on hyvä olla olemassa, sitä lurahtelee niin kalan kuin kanankin joukkoon :P
Joku saattaa kummastella maustesekoitusten ja soijakastikkeen sisältämän suolan määrää. Itse en näe siinä ongelmaa koska syön pääosin puhdasta, suolatonta ruokaa niin mausteista tulevan suolalisä ei tee huonoa ollenkaan. Varmaankin silloin jos ruokavalio koostuisi lähes kokonaan eineksistä ja noutoruoasta voisi tilannetta miettiä uudelleen.

Ja ihan vakio on mun iltapala! Pudding! Siihen mä en vaan kyllästy. Tän hetken ehdoton makusuosikki on pipari. Ei liian piparin makuinen mutta sopivan mausteinen kuitenkin. Koostumuskin on muuttunut entistä pehmoisemmaksi :P 
Normaalisti syön puddingin marjaläjän kanssa mutta piprun kanssa marjat ei mielestäni sovi joten tämä menee ihan pelkiltään :D

Jaahas, olisin vielä halunnut lisätä kuvan mun piparipudding pussista. Sekä toki muutama jumppakuvakin olisi ollut laitettavana mutta blogger on sitä mieltä, ettei kuvia laiteta enempää. Kokeillaan huomenna sitten vaikkapa :)

Leppoisaa viikonloppua kaikille <3


2 kommenttia:

  1. Tuo pasta Basilico on meidänkin suosikki! Paha tapa vaan on käyttää aivan liian paljon suolaa - olen siitä melkein yhtä riippuvainen kuin sokerista... Itse en ole tulisen ruuan ystävä, mutta pitäisi mausteita oppia käyttämään paremmin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin on tuo tulisen ruoan valmistaminen jäänyt hieman taka-alalle kun olen oppinut käyttämään muitakin makuja :P

      Poista